vrijdag 28 oktober 2011

Cultuur & natuur opsnuiven

Vandaag zijn we op bezoek geweest in Gent. De stad waar ik zelf school heb gelopen. Het voelde heerlijk om eens terug te zijn! We zijn het Museum voor Schone Kunsten (MSK) en het Stedelijk Museum voor Actuele Kunsten (S.M.A.K.) gaan bezoeken. Dit was wel interessant omdat het lang geleden was dat ik nog eens een museum bezocht. We maakten kennis met de evolutie van de kunst, van tijdens de Middeleeuwen tot ongeveer de Eigen Tijd. Het is ongelooflijk hoeveel verschillende kunststromingen er zijn. Het was echt fantastisch om de verandering te zien.
In de namiddag zijn we Planckendael gaan bezoeken. Ik heb ├ęcht genoten!
De zoo is een plaats waar kinderen met grote ogen staan te kijken naar de mooie wonderen van de natuur. Het moet geweldig zijn om naar de zoo te gaan met je kleuterklas. Kinderen leven zich zo in.
In de zoo mochten we eerst zelf vrij rondlopen en kozen we zelf naar welke dieren we gingen kijken. Daarna kregen we een rondleiding op kleuterniveau met verhalen en liedjes.
Jammer dat er steeds minder kleuterklassen de zoo kunnen bezoeken. Ik droom ervan om dit voor mijn klasje te organiseren.
Het was een gezellige en leerrijke dag met wat zonnestraaltjes.
Dag dag zeggen de diertjes, tot de volgende keer :)

0 reacties:

Een reactie plaatsen

© juf Laura Jonckheere 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis