vrijdag 4 november 2011

1001 stippen

Ik ben naar het natuurmuseum geweest "De Wereld van Kina" te Gent. Daar loopt er een voorlopige tentoonstelling voor kinderen, "1001 stippen". Deze tentoonstelling gaat over paddenstoelen en is echt gericht naar kinderen. Een droomwereld gaat voor hen open van zodra ze binnen stappen. Alles is zo mooi en groot.

Ik vind het wonderbaarlijk hoe mooi alles daar word voorgesteld. Aan de reacties van de kinderen te zien vonden ze het ook fantastisch. Men leert hier kinderen op een speelse manier de wondere wereld van de paddenstoelen kennen.
In elk hoekje vind je opdrachten die de kinderen kunnen uitvoeren: teken zelf een muizenstaartzwam (de kinderen tekenen deze zoals ze denken dat het eruit ziet en op de achterkant van het kaartje staat er een foto van de zwam in werkelijkheid), plak de juiste hoed bij de juiste steel, doe de paddenstoelendans, ...

Aangezien er nog andere bezienswaardigheden waren ben ik ook eens gaan piepen in de spinnenwereld. Een beetje eng toch wel, maar ook heel mooi en leerrijk. Je kon zelf een spin bouwen en aan het web plakken, luisteren naar liedjes over spinnen, het paringsproces volgen, hoe ze een cocon maken en nog zoveel meer.
Ik overwon mijn angst en ben naar 6 levende vogelspinnen gaan kijken. Al slapend zien ze er gelukkig iets minder eng uit. :) Ik heb véél bijgeleerd over de spinnen.

Het was een boeiende culturele activiteit.
Meer informatie over de Wereld van Kina vind je op: http://www.dewereldvankina.be
De tentoonstelling 1001 Stippen loopt nog tot 31 december 2011.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

© juf Laura Jonckheere 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis