zondag 25 maart 2012

DIY: Koffer beschilderen

Benodigdheden:
- Schort
- Tafelbescherming
- Spons
- Acryl verf
- Penselen
- Koffer (of iets anders)
- Schetsen
- véél plezier :D

Stap 1)
Zoek een oude koffer die je graag een nieuwe look wil geven.

Stap 2)
Bedenk wat je graag op je koffer wil hebben als tekening. Ik koos voor een prent uit een boek.
Langs beide kanten van de koffer zullen er twee verschillende tekeningen komen.








Stap 3)
Grondlaag aanbrengen, 2 lagen volstaat.










Stap 4)
Achtergrond van je prent beschilderen. Zo kan het niet veel kwaad als je over de lijnen zit, want je moet de figuren zelf nog schilderen.
Ik koos ervoor om mijn achtergrond te stempelen met een spons.










Stap 5)
De figuren zelf schilderen. Gebruik "Acryl verf" want deze zorgt ervoor dat je verf niet kan afbrokkelen of schilferen. Werk met verschillende penselen want dat geeft leuke effecten.










Stap 6)
Afwerken wat nog nodig is. Ik heb de randen van mijn figuren met alcoholstift overtrokken omdat je daar precies mee kan werken dan met een penseel.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

© juf Laura Jonckheere 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis