donderdag 28 november 2013

Verteltas: een gat in mijn emmer

Om de kinderen van mijn voorleesgezin (zie: Voorleesproject: De verhalenverteller) nog meer in de wereld van boeken te dompelen, maakte ik een verteltas. Deze nam ik dan mee naar hen.
Ze hadden hier veel plezier mee en vonden de spelletjes ook heel leuk.

Een verteltas maken in een kleuterklas is heel leuk. Je kan die iedere week meegeven aan een kleuter. Dan kan het kind samen met de ouders, grootouders, ... in het weekend de tas gaan ontdekken, boeken lezen en spelletjes spelen. Zo maken ze op een speelse en leuke manier kennis met boeken.

Ik koos het boek 'een gat in mijn emmer' als hoofdverhaal van deze verteltas. Dit koos ik omdat de kinderen waar ik bij ga voorlezen erg houden van dierenverhalen. Dit is een oud, maar leuk boek, met humor in verwerkt.
Dit is de inhoud van mijn verteltas:
- Een grote rode koffer met een beer aan (hoofdpersonage van het boek)
- Verschillende boeken: een gat in mijn emmer + een zaadje in de wind
- Een informatief verhaal over: de groei van bloemen
- Een handleiding voor de ouders (met pictogrammen)
- Figuren om het boek na te spelen: egeltje, beer, emmer, bloemen
- Een memorie spel over bloemen
- Een spel waarbij de groei van de bloem in de juiste volgorde gelegd moet worden
- Een kleurplaat van een beer en een egel + bloem vouwen met origami techniek + origami papier
- Een foto met de inhoud van de tas

Titel: Een gat in mijn emmer
Auteur: Ingrid Schubert & Dieter Schubert
Leeftijd: 3-6à7 jaar
Pagina's: 25
ISBN-nummer: 9789056371074

0 reacties:

Een reactie plaatsen

© juf Laura Jonckheere 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis