zondag 5 januari 2014

DIY: Trein slagboom + loket treinstation

Binnenkort loop ik voor de laatste keer stage in mijn opleiding!
Deze stage zal gaan over de trein én met de trein op reis gaan, naar Frankrijk.

Om de klas extra op te fleuren heb ik een slagboom en verkeersbord gemaakt zoals je aan een overweg ziet.

Dit heb je nodig:
- een houten blok (ik koos voor een auto cd kast)
- verschillende lange houten plank
- een staander
- witte grondverf
- rode muurverf
- vijzen
- scharnieren
- materiaal om dit vast te maken aan elkaar
- verkeersbord gemaakt uit papier

Zo ziet mijn slagboom er uit! Het stopbord dat in het midden hangt van de bareel kan er nog af. Dit kan ik later dus nog aanpassen als ik wil.

Naast dit grote project heb ik ook een loket gemaakt. Zo kunnen de kinderen echt situaties naspelen waarbij ze treinkaartjes kunnen kopen, kijken naar de uren wanneer ze hun trein zullen hebben, enzovoort.


Dit heb je nodig:
- een grote rechthoekige kartonnen doos (je hebt 3 kanten nodig)
- touw
- cutter mesje
- urenregeling trein
- vals geld
- treinkaartjes
- ponsen
- kaart van België
- kaart met treinroutes op
- stoeltje

Het handige aan deze opstelling is dat als je alle materialen van de plank haalt, kan je de volledige constructie terug samen plooien. Op deze manier is alles makkelijk te vervoeren of op te ruimen in de klas!

Ik hoop dat de kinderen hier veel plezier mee zullen beleven!

0 reacties:

Een reactie plaatsen

© juf Laura Jonckheere 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis