zaterdag 21 juni 2014

Stadsklas

Samen met het vierde leerjaar trokken we naar Gent. De stad waar ik groot geworden ben, waar mijn oma verhalen over vertelde en waar ik zelf veel op bezoek ben geweest.
Maar nu ging ik zelf Gent vanuit een ander licht zien. We gingen de historische kant van deze stad gaan bekijken.

We hebben heel wat zaken bezocht, de typische kerken en gebouwen in Gent. Zoals het Gravesteen, een burcht van de graaf van Gent. De kinderen kregen een rondleiding in de verschillende kamers in het kasteel, zoals de slaapkamer van de gravin, de kelder, de folterkamer, de eetkamer, enzovoort. De leerlingen vonden dit erg boeiend want het is een tijd die zij hen moeilijk kunnen inbeelden. De riddertijd spreekt hen altijd aan, maar nu konden ze meer diepgang vinden achter de verhalen die ze al kennen.
Daarnaast zijn we ook op bezoek geweest in het Belfort. Hier gaf ik mijn groepje leerlingen een rondleiding over de klokken, de draak op het Belfort en de geschiedenis die achter dit gebouw schuilt. Om af te sluiten moesten de kinderen de juiste sleutel vinden van de schatkist én dit is hen gelukt ook! Lekkere snoepjes voor iedereen!
Bovenop het Belfort hadden we een prachtig uitzicht over het, op dat moment, regenachtige Gent! ;)
 
Ik heb zelf veel bijgeleerd over de stad die ik al zo lang kende!

0 reacties:

Een reactie plaatsen

© juf Laura Jonckheere 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis